Nyheter
Over 200 pågrepet i Tyrkia før Nato-toppmøte
Demonstrasjoner blir forbudt i Ankara fram til toppmøtet i begynnelsen av juli.
209 personer er pågrepet i Tyrkias hovedstad Ankara i forkant av Nato-toppmøtet i byen 7.-8. juli. De fleste tilhører ulike organisasjoner på ytre venstreside.
Totalt er det besluttet pågripelse av 241 personer, ifølge tyrkiske myndigheter. I tillegg til venstresidens aktivister pågripes også personer med mistenkte koblinger til IS.
Alle demonstrasjoner i Ankara skal forbys fra og med 28. juni og fram til toppmøtet.