Nyheter
Ledelsen i Brigade sør flyttet
Sjef Brigade sør Trond Forbregd og prosjektorganisasjonen har blitt flyttet til midlertidige lokaler på Terningmoen leir.
Som en del av langtidsplanen skal Hæren gå fra én til tre brigader. Brigade sør er en av de nye brigadene, og tidligere i år skrev Forsvarets forum at brigaden skulle holde hus på Rena leir. Her har det nå kommet endringer.
– Innledningsvis så skulle prosjektorganisasjonen lokaliseres på Rena leir, men nå er vi i midlertidige lokaler på Terningmoen leir grunnet tilgang på kontorfasiliteter, sier sjef Brigade sør, oberst Trond Forbregd.
Forbregd understreker at løsningen er midlertidig, og at det er for tidlig å si hvordan det vil ende opp med å bli til slutt.
– Brigade sør er under utredning, så ytterligere detaljer i forhold til lokalisering og hvordan brigaden kommer til å se ut vil besluttes politisk, sier han.
Brigade sør er en mobiliseringsbrigade som skal bestå av reservister, og i november begynte oppfyllingen av brigadens første infanteribataljon.
– Det er utrolig spennende å få være med og utvikle en avdeling for fremtiden, og så er det et omfattende arbeid å legge til rette for at dette skal bli en fremtidsrettet brigade, sier Forbregd, som også legger til at han synes stillingen som sjef Brigade sør er svært givende.