Nyheter
Nato-land i nord vil styrke samarbeidet om Arktis
Norge og andre nordlige Nato-land skal samarbeide tettere for å skjerpe sikkerheten og beskytte nordområdene.
Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.
Landene Norge, Canada, Danmark, Sverige, Finland, samt representanter fra Grønland og Færøyene, møttes torsdag på sidelinjen av Natos forsvarsministermøte i Brussel.
I en uttalelse lover de å styrke sikkerheten og forsvaret av nordområdene.
– I et geopolitisk landskap som er i rask endring, med nye utfordringer, har regionen blitt gjenstand for økt globalt søkelys, heter det i uttalelsen.