Nyheter
Syriske kilder: Amerikanske styrker ute av base i Syria
USA har forlatt Al-Tanf-basen og trukket seg tilbake til Jordan, opplyser to syriske militære kilder til AFP.
USA har vært utplassert på Al-Tanf som del av den internasjonale koalisjonen mot IS.
Nå sier de to kildene til nyhetsbyrået at amerikanerne har trukket seg helt fra militærbasen.
En av dem sier at disse allerede er erstattet helt av syriske styrker, mens den andre sier at de amerikanske utstyret har blitt fjernet i løpet av de siste ukene.
Opplysningene er ikke offisielt bekreftet fra amerikansk eller syrisk hold.
Al-Tanf-basen er strategisk plassert ved grensen mellom Irak, Jordan og Syria.