Nyheter
Amerikansk soldat tente på seg selv og døde
En amerikansk soldat i U.S. Air Force er død etter at han tente på seg selv utenfor den israelske ambassaden i Washington.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.
En mann som tjenestegjorde i det amerikanske forsvaret er død etter å ha tent på seg selv utenfor den israelske ambassaden i Washington søndag.
NBC News var de første som meldte om dødsfallet.
Avisen The Hill skriver at både ambulanse og brannvesen rykket ut til stedet før klokken 13.00 lokal tid.
Ifølge NBC News filmet mannen selv hendelsen og ropte «befri Palestina» før han falt i bakken.
Mannen ble funnet med brannskader utenfor ambassaden.
Lokalt brannvesen opplyste til avisen at mannen ble fraktet til sykehus.
U.S. Air Force bekreftet søndag at mannen var i aktiv tjeneste hos dem.
Den israelske ambassaden har så langt ikke ønsket å kommentere saken, ifølge The Hill.
Siden krigen mellom Hamas og Israel brøt ut 7. oktober i fjor har det vært flere store demonstrasjoner foran ambassaden til Israel i den amerikanske hovedstaden.